Stadsschouwburg Amsterdam

De Stadsschouwburg is het Nederlandse huis van het theater. Dé culturele hangplek in het hart van Amsterdam, op het Leidseplein. Waar de grote nationale en internationale gezelschappen zich thuisvoelen. Headline Interactive werd gevraagd een nieuwe online presentie vorm te geven, die recht doet aan de reputatie en bovendien het publiek verleidt om tickets te kopen voor al het moois dat de Stadsschouwburg Amsterdam te bieden heeft.

Bezoekers verleiden voor ze in de zaal zijn

Met de nieuwe website is de eerste stap gezet om de schouwburgbezoeker beter te leren kennen, en om hem al in de oriëntatiefase te verleiden, en niet pas als ze met hun kaartje aan de poorten staan. Er is zoveel moois te beleven in de schouwburg, dat moet gezien worden. De site is daarom ook op mobiele telefoons goed te gebruiken, en met behulp van een speciaal CRM-systeem voor theaters, zal de bezoeker beter kunnen worden geïnformeerd.

Details

  • Opdrachtgever: Stadsschouwburg Amsterdam
  • Gebruikte technieken: Silverstripe / Responsive design / HTML5
  • Ingezette expertises: Strategie / Concept / Design / Development
  • Website: www.stadsschouwburgamsterdam.nl/