Loaded
Stoptober
App . Website . Campagne . Event . Social

Stoptober is een begrip geworden in Nederland. 

Stoptober is een begrip geworden in Nederland. Oktober betekent dat we gaan stoppen met roken. Alle mediakanalen – groot en klein – besteden aandacht aan tabaksverslaving en de maatregelen. We zijn trots dat we met Headline Interactive in 2023 nu voor het tiende jaar online partner van Stoptober zijn en zo jaarlijks tienduizenden rokers ondersteunen in hun stoppoging.

Motiverende app met community-functie

De Stoptober App blijkt elk jaar weer een motiverende functie te hebben voor de tienduizenden stoppers die hem downloaden. Dagelijks een tip en motiverende woorden helpen focus te houden, inzicht in je besparingen en een virtuele beloning op zijn tijd zorgen ervoor dat men volhoudt. De community in de app biedt bovendien de mogelijkheid om met mede-stoppers te chatten over voor- en tegenspoed in het afkickproces.

Één campagne, vijf sites

Stoptober heeft de ambitie zoveel mogelijk Nederlanders te motiveren om te stoppen met roken. Dit heeft geleid tot een brede waaier aan websites. Bedrijven kunnen speciale trainingen aanvragen en promotiemateriaal bestellen, en individuele stoppers kunnen alle informatie krijgen en zich aanmelden voor een dagelijkse e-mail. Daarnaast is er een Stoptobershop met merchandise, StoptoberTV met commercials, coachingsessies en succesverhalen.

Commercial met Hans Klok

Hans Klok is een van die bekende Nederlanders die je vrijwel nooit rokend ziet, maar die rustig een pakje per dag opstak. Stoptober wist hem te overtuigen mee te doen en zo van zijn verslaving af te komen. Met deze magische ambassadeur werd een mooie reclamespot gemaakt, die in de weken voorafgaand aan 1 oktober 2021 niemand kan zijn ontgaan.

Social media bereik 9,3 miljoen

Een van de belangrijkste onderdelen van Stoptober is de begeleiding van deelnemers via sociale media. Stoptober wil laten zien welke positieve effecten stoppen met roken heeft, zonder het gevecht met de verslaving daarbij uit het oog te verliezen. Met in totaal ruim 250 social media posts wordt de motivatie van de stoppers hoog gehouden en wordt de saamhorigheid tussen de stoppers gestimuleerd. Het totale bereik op Facebook, Instagram, Twitter en YouTube behaalde in 2020 een record van 9,3 miljoen impressies.

682.000 views bij Stoptober’s TikTok première

Je kan nog zo hard je best doen om verstokte rokers te helpen bij het stoppen, het liefst wil je natuurlijk dat er niemand meer begint met roken. Pas dan is een rookvrije generatie binnen afzienbare tijd mogelijk. Stoptober probeert daarom sinds 2021 ook de jongeren te bereiken met een TikTok-kanaal. De eerste de beste video ging direct viraal!

Fair Play
Social Gaming Portal . Online Casino