Stoptober

Stoptober is inmiddels een nationaal stoppen-met-roken-maand geworden voor Nederland. Sinds 2014 hebben inmiddels officieel meer dan 350.000 rokers meegedaan in een gezamenlijke poging te stoppen met roken. Headline Interactive is er vanaf het begin bij en heeft dit jaar dus voor de zevende keer een grote rol gespeeld in de campagne.

Via nationale en sociale media helpen bekende én onbekende Nederlanders elkaar om in oktober 28 dagen te stoppen met roken. Stoppers ontvangen voortdurend positieve prikkels, zoals motiverende berichten via de mobiele app, via Facebook, Instagram en Twitter. Headline Interactive ontwerpt en ontwikkelt de mobiele apps en de verschillende websites voor consumenten en bedrijven. Daarnaast zijn wij verantwoordelijk voor de social media campagne, zowel voor paid als organisch. Gedurende de hele maand plaatst ons social media-team interessante, motiverende en grappige posts, en staat dagelijks klaar van ‘s ochtends vroeg tot laat in de avond om de moed erin te houden bij alle stoppers.

Social Media bereik 9,3 miljoen

De Stoptober campagne in 2020 was weer een groot succes. Meer dan 50.000 deelnemers stopten in oktober met roken. De mobiele apps voor Android en iPhone werden bijna 50.000 keer gedownload. Het totale bereik van de social media posts op Facebook, Instagram, Twitter en YouTube behaalde tot eind november een recordaantal van 9,3 miljoen. Nieuw dit jaar was de uitzending van een live webinar, waarin coaches en ambassadeurs vlak voor start van Stoptober alle stoppers van tips en informatie hebben voorzien.

Details

  • Opdrachtgever: Gezondheidsfondsen voor Rookvrij
  • Gebruikte technieken: WordPress / Responsive design / HTML5
  • Mobiele apps: Native iOS- en native Android-app
  • Ingezette expertises: Design / Development / Sociale Media Marketing
  • Website: http:/stoptober.nl/