Loaded
Stoptober 2024
App . Website . Campagne . Event . Social

Stoptober is een begrip geworden in Nederland. 

Motiverende app met community-functie

De Stoptober App blijkt elk jaar weer een motiverende functie te hebben voor de tienduizenden stoppers die hem downloaden. Dagelijks een tip en motiverende woorden helpen focus te houden, inzicht in je besparingen en een virtuele beloning op zijn tijd zorgen ervoor dat men volhoudt. De community in de app biedt bovendien de mogelijkheid om met mede-stoppers te chatten over voor- en tegenspoed in het afkickproces.

1 campagne, 5 sites voor een rook- én vapevrije generatie

Stoptober heeft de ambitie zoveel mogelijk Nederlanders te motiveren om te stoppen met roken. Dit heeft geleid tot een brede waaier aan websites. Bedrijven kunnen speciale trainingen aanvragen en promotiemateriaal bestellen, en individuele stoppers kunnen alle informatie krijgen en zich aanmelden voor een dagelijkse e-mail, met tips en adviezen.

Elk jaar werken een aantal bekende Nederlanders in de rol van ambassadeur mee om de doelgroep zo goed mogelijk te bereiken en in te lichten. Daarnaast is er een Stoptobershop met merchandise, StoptoberTV coachingsessies, succesverhalen en commercials.

Speciale aandacht voor jongeren

De campagne richt zich inmiddels ook op jongere generaties. Door de opkomst van vapen onder jongeren heeft Stoptober zich verder verdiept in voorlichting over de risico’s van vapen, een gewoonte die vaak als onschuldig wordt gezien. Met deze educatieve content wil Stoptober jongeren bewuster maken van de gezondheidsrisico’s, om zo de basis te leggen voor een rook- én vapevrije generatie.

Please accept statistics, marketing cookies to watch this video.

Een van de belangrijkste onderdelen van Stoptober is de begeleiding van deelnemers via sociale media. Stoptober wil laten zien welke positieve effecten stoppen met roken heeft, zonder het gevecht met de verslaving daarbij uit het oog te verliezen. Met honderden social media posts wordt de motivatie van de stoppers hoog gehouden en wordt de saamhorigheid tussen de stoppers gestimuleerd. Het totale bereik op Facebook, Instagram, Twitter en YouTube behaalde in 2024 een record van meer dan 10 miljoen impressies.

Stoptober: Een jaarlijks hoogtepunt voor Headline Interactive

Stoptober is voor ons team een project waarin we trots onze digitale expertise combineren met maatschappelijke betrokkenheid. Het is inspirerend om samen met Stoptober te werken aan een gezondere toekomst. Hoewel de oktobermaand voorbij is, blijft het belangrijk om het bewustzijn rondom roken en vapen te vergroten – een missie waar we bij Headline Interactive graag aan bijdragen.

VPRO Breinvoer
Website