Toonaangevend in Noordwest-Nederland
Met 770 bedden, ruim 4.500 medewerkers en ongeveer 340 medisch specialisten is Noordwest Ziekenhuisgroep (NWZ) een van de grootste ziekenhuisorganisaties van Nederland. NWZ behoort voor meerdere behandelingen zowel kwalitatief als kwantitatief tot de top van Nederland en is meermaals door Elsevier uitgeroepen tot het beste ziekenhuis van het land.
Een fusie als startpunt voor vernieuwing
Na de fusie tussen Medisch Centrum Alkmaar en het Gemini Ziekenhuis – beide al klant bij Headline Interactive – ontstond de nieuwe Noordwest Ziekenhuisgroep. De organisatie vroeg ons om de website van NWZ te ontwerpen volgens de nieuwe huisstijl. Een belangrijke uitdaging was het integreren van meerdere databases en het duidelijk informeren van bezoekers en patiënten over de zes locaties, van Alkmaar tot Texel, waar zij voor afspraken of behandelingen terechtkunnen. Dit proces vereiste intensief overleg en het elimineren van dubbele informatie en overbodige kruisverwijzingen.
Interaction design
In nauwe samenwerking met NWZ hebben we de functionele structuur van de website geoptimaliseerd en de database grondig opgeschoond. Door het toepassen van doordacht design hebben we ervoor gezorgd dat bezoekers moeiteloos hun weg vinden op de site, waarmee de erkenning van MCA.nl in 2014 als ‘meest informatieve ziekenhuiswebsite’ alle eer wordt aangedaan. Ook de themasites van de afdelingen Oncologie, Orthopedie en het Hart-longcentrum zijn vernieuwd met een aantrekkelijk design in de nieuwe huisstijl.
Met deze vernieuwingen biedt de NWZ-website een heldere en gebruiksvriendelijke ervaring voor alle bezoekers, passend bij de toonaangevende positie van het ziekenhuis in Noordwest-Nederland.