Loaded
Giro555
Website

Al langer dan een decennium online partner van Giro555

Sinds 2011 is Headline Interactive de trotse online partner van Giro555, een samenwerkingsverband van elf hulporganisaties die gezamenlijk optreden bij uitzonderlijke rampen. 

Wij hebben een platform ontwikkeld dat Giro555 in staat stelt om snel te kunnen reageren in geval van een acute ramp. In een handomdraai kan de corporate website van Giro555 worden getransformeerd in een actiesite, volledig gericht op de actuele ramp en hulpvraag. Hierdoor kunnen snel donaties worden geworven, die cruciaal zijn in crisissituaties, en heeft het platform bijgedragen aan meer dan 200 miljoen euro aan noodhulp. Door de jaren heen is het platform ingezet bij verschillende crisissen, zoals bijvoorbeeld tyfoon Haiyan in 2013 op de Filipijnen en de Ebola-uitbraak in West-Afrika in 2014. Ook in recente noodsituaties, zoals de oorlog in Oekraïne in 2022, de aardbevingen in Turkije en Syrië in 2023, de aanhoudende noodtoestand in het Midden-Oosten in 2024, is het platform een belangrijke ondersteuning voor het verzamelen van fondsen.

Met deze flexibele opzet kan Giro555 snel inspelen op nieuwe rampen, waarbij de website een stevige basis biedt voor fondsenwerving en ondersteuning van hulpacties.

“Het platform draait inmiddels al meer dan tien jaar en heeft in die tijd een cruciale rol gespeeld bij het inzamelen van honderden miljoenen euro’s aan donaties voor noodhulp wereldwijd.”

Rebranding

Het platform heeft een uitgebreide rebranding ondergaan om naadloos aan te sluiten op het vernieuwde merkbeeld van Giro555. Met een mobile-first, responsive design is de website optimaal toegankelijk op alle schermformaten – van desktops tot smartphones. Deze aanpassing garandeert dat de website jarenlang een solide basis biedt voor effectieve fondsenwerving en transparante communicatie met donateurs, zowel in tijden van nood als bij de rapportage over de besteding van donaties

Een stabiele basis voor veranderende tijden

Het platform is ontworpen om lang mee te gaan en kan, waar nodig, eenvoudig worden aangepast aan veranderende digitale eisen en nieuwe functionaliteiten. Deze solide basis zorgt ervoor dat Giro555 effectief kan blijven werken en zich kan richten op de kern: het verlenen van hulp aan slachtoffers van rampen wereldwijd. Dankzij deze opzet biedt de website de stabiliteit en flexibiliteit die nodig zijn om snel in te spelen op urgente situaties, zonder dat voortdurende technische aanpassingen vereist zijn.

FFP
Website . Branding