Sinds 2011 online partner van Giro555
Onder de naam Giro555 werken elf hulporganisaties samen bij een uitzonderlijke ramp. Giro555 bestaat sinds 1989 en heeft inmiddels meer dan 860 miljoen euro aan donaties geworven voor slachtoffers van rampen. Headline Interactive is sinds 2011 de online partner voor Giro555. Wij hebben een platform ontwikkeld, dat Giro555 in staat stelt om snel te kunnen reageren in geval van een acute ramp, zoals de allesvernietigende explosie in Beiroet in 2020. In een handomdraai kan de corporate website van Giro555 worden getransformeerd in een actiesite, waarbij alles in het teken staat van de ramp en de hulpvraag. Zo kan in korte tijd veel geld worden opgehaald om de gevolgen van zo’n ramp te kunnen bestrijden en de slachtoffers te helpen.
Het platform draait nu ruim 10 jaar en heeft in die periode een belangrijke bijdrage geleverd aan de werving van meer dan 200 miljoen euro aan donaties
Rebranding
In 2020 is de website geheel opnieuw vormgegeven, aansluitend op het nieuwe merkbeeld van Giro555. De website is daarmee volledig mobile first ontworpen, en staat op deze manier weer jarenlang garant voor doelgerichte fondsenwerving en informatievoorziening rondom grote internationale rampen. Niet alleen in tijden van nood maar ook als Giro555 rapporteert aan de donateurs wat er met hun geld gebeurt. Met behulp van een responsive design is de website voor elk schermformaat van desktop tot smartphone geoptimaliseerd.