Parkeren op straat en in garages met innovatieve App
Q-Park is met 260 parkeergarages en P+R-terreinen marktleider in Nederland. Om deze toppositie vast te houden werkt Q-Park continu aan zijn klanttevredenheid. Naast de hoogte van de parkeerkosten heeft de user experience een grote invloed op deze klanttevredenheid. Q-Park heeft Headline Interactive benaderd om mee te denken over een mobiele app die zoveel mogelijk dissatisfiers wegneemt
Beacons
Headline Interactive is van concept tot lancering de technology partner van Q-Park in de ontwikkeling van een nieuwe iPhone-app. Deze innovatieve app maakt het in- en uitrijden en betalen van je parkeertijd tot een rimpelloze ervaring. We maken gebruik van beacons en Bluetooth-communicatie om de slagboom te openen. De gewaardeerde klant van Q-Park wordt zo als een vorst behandeld, voor wie de poorten vanzelf open gaan.
Mobile Payments
De mobiele app is ook geschikt gemaakt om op straat te parkeren in steden waar geen Q-Park parkeergarage is, maar waar op straat wel parkeergeld betaald moet worden. In Nederland zijn zo’n vijftien parkeerapps op de markt, maar Q-Park maakt een goede kans een flink marktaandeel te verkrijgen. Een bekende naam trekt achterblijvers over de streep om ook met een mobiele app te gaan parkeren. En de combinatie met parkeren in de garages van Q-Park geeft de app een streepje voor. Nooit meer gedoe bij de automaat of de slagboom en nooit meer een parkeerboete.