/

Nieuw design Mijn NPO

Deze week is de verbeterde versie van het NPO.nl-profiel gelanceerd. Headline Interactive is verantwoordelijk voor het user interface design, die daarmee gebruiksvriendelijker is geworden. Bovendien zijn er allerlei nieuwe functies toegevoegd. Met een persoonlijk account bij NPO.nl kon je bijvoorbeeld al programma’s van Uitzending Gemist aan je favorieten toevoegen. Maar er kon nog veel verbeterd worden aan de dienst.

Wat is er anders?

Je kunt nu precies zien waar je was gebleven in de uitzending die je op een eerder tijdstip bekeek, zodat je meteen kunt doorkijken wanneer je weer op de site komt. Daarnaast zijn je favoriete programma’s op één pagina verzameld en kun je losse afleveringen in je kijklijst zetten om later terug te kijken. Natuurlijk geeft NPO.nl je ook tips op basis van je favoriete programma’s.

Onze rol

In een iteratief ontwerpproces met de Nederlandse Publieke Omroep, onze opdrachtgever, is de volledige userflow in kaart gebracht met behulp van wireframes. Van het registreren van een persoonlijk account tot het aanmaken van bijvoorbeeld je kijklijst en toevoegen van favorieten. Na goedkeuring is vervolgens een responsive design gemaakt, dat aansluit bij de huisstijl van NPO.nl. We hebben gebruik gemaakt van Invision voor de wireframes, en konden zo een continue feedbackloop opzetten met de opdrachtgever. Het responsive design is gemaakt in Sketch, waarbij ook Invision is ingezet voor het review-proces.

Maak snel een account aan op NPO.nl!