Webwinkel voor dagblad Trouw

In de slipstream van de zeer succesvolle webshop voor de Volkskrant, maakten we ook voor dagblad Trouw een goed converterende webinkel. Nadat de Volkskrant de kastanjes uit het vuur had gehaald was Trouw overtuigd. Met de Volkskrant deden we halverwege de jaren negentig al zaken met een inhouse ontwikkeld webwinkelpakket. Toen echter het assortiment groeide, evenals de animo van consumenten om online te winkelen, hebben we samen met de Volkskrant de stap naar Magento gezet.

Eén webshop, drie etalages

Er was nog geen stabiele release van Magento 1.0 beschikbaar, maar we waagden de gok, op basis van onze visie op webshop software en de mate waarin Magento aan veel vereisten voldeed. Na een succesvolle launch voor de Volkskrant – een van de titels van Persgroep Nederland – hebben we twee extra etalages ontworpen op de centrale Persgroep Magento installatie. Allereerst Trouw en niet lang daarna kreeg ook Het Parool zijn eigen webwinkel.

Achter de schermen konden alle bestellingen uit deze drie webshops via eenzelfde fulfillment-systematiek worden afgehandeld. Door onze oplossing voor de Persgroep Nederland konden alledrie de webwinkels bovendien profiteren van updates en upgrades die wij doorvooerden. Zo waren we een van de eerste partijen die een volledige koppeling met het Centraal Boekhuis ontwikkelden, waardoor alledrie de winkels alle boektitels konden aanbieden die ze maar wilden verkopen. Levering geschiedde direct vanuit het Centraal Boekhuis. Ditzelfde systyeem zetten we even later op met Bertus – groothandel in onder meer CD’s en DVD’s.

Details

  • Opdrachtgever: Persgroep Nederland
  • Gebruikte technieken: Magento Ecommerce, Custom PHP Development
  • Ingezette Expertises: Design, Development, SEO, Conversie-optimalisatie