/

50.000+ Deelnemers aan Stoptober

Gisteren was voor meer dan vijftigduizend ex-rokers een feestelijke dag. Ze hebben de Stoptober-challenge gehaald, door 28 dagen niet te roken in oktober. Makkelijk was het niet, zoals we kunnen zien aan de meer dan 30.000 reacties op de Facebook-posts. Maar door het niet-roken vier weken vol te houden, hebben deze deelnemers vijf keer meer kans om blijvend te stoppen. En dat is voor elke roker uiteindelijk toch de ultieme wens.

Headline Interactive heeft dit jaar voor de vierde keer voor Stoptober de online campagne online verzorgd. Elk jaar krijgt Stoptober meer aandacht, en dankzij een juiste werving van de ambassadeurs wordt de doelgroep ook steeds breder. Dit jaar waren de ambassadeurs modediva Olcay Gulsen, zanger Nielson en radio-DJ Koen Hansen. Alledrie hebben ze niet gerookt.

Wij hebben voor Stoptober weer alles uit de kast gehaald, met succes:

  • een app voor iOS en Android (bij elkaar 50.000 keer gedownload),
  • een consumentenwebsite met informatie en aanmeldformulier,
  • een bedrijvenwebsite, waarop trainingen konden worden besteld, voorlichtingspakketten en Stoptober-goodies
  • een social media campagne op Facebook (bereik: 7,5 miljoen!), Twitter, Instagram en Youtube

Doe jij volgende keer ook mee? ;)