Zapp Your Planet

Zapp Your Planet is een jaarlijks terugkerende campagne van NPO Zapp om kinderen bewuster naar de wereld om zich heen te laten kijken. In 2015 was er aandacht voor de orang-oetan. In 2016 voor de Afrikaanse Olifant en in 2017 springt NPO Zapp samen met Wereld Natuur Fonds in de bres voor vijf bedreigde Haaiensoorten. Headline Interactive tekende voor responsive design en ontwikkeling van de campagnesite, die bol staat van de informatie en de mogelijkheid biedt geld in te zameln, informatie aan te vragen of een plek te reserveren voor de live televisie-uitzending vanuit Beeld&Geluid.

Social media integratie

De interactie met de doelgroep verliep in de eerste jaren volledig via social media. Dagelijks werd een opdracht op de website geplaatst, die kinderen kunnen uitvoeren. Zo’n dagopdracht is bijvoorbeeld: “Orang-oetans houden van hangen. Niet bankhangen maar boomhangen. Maak een leuke foto of filmpje dat jij ergens hangt.” Indienen van je foto of filmpje gebeurt via Instagram, Facebook, Twitter of YouTube met de hashtag #ZYP. Wij ontwikkelden widgets voor NPO Zapp, zodat al deze social content op de website wordt getoond.

Inmiddels is de online activatie van de doelgroep opgestart met een platform, waarbij kinderen zelf actie kunnen gaan voeren om zo geld in te zamelen voor steun aan de bedreigde haai. Dit platform komt in de loop van het voorjaar online.

Details

  • Resultaat: Opbrengst actie 2017 = 621.780 EURO
  • Opdrachtgever: NPO Zapp
  • Gebruikte technieken: WordPress
  • Ingezette expertises: Concept / Design / Development
  • Website: www.zappyourplanet.nl