Werkcafé voor werkzoekenden

Het Werkcafé is een community voor werkzoekenden. Werkzoekenden kunnen inloggen, een eigen profiel aanmaken, tips en ervaringen uitwisselen en meedoen aan discussies op het forum. De webredacteuren zijn werkzoekenden, die zo de kans krijgen werkervaring op te doen. Ze hebben de taak die discussies aan te zwengelen, artikelen en columns te schrijven en bezoekers van de site te helpen met vragen en tips. De Stichting Werkcafé probeert in zoveel mogelijk gemeenten op te starten en zoveel mogelijk mensen die op zoek zijn naar een baan te bereiken. De cliënten van de Sociale Dienst behoren in eerste instantie tot de doelgroep, maar ook mensen in de WW of herintreders.

werkcafe-live

Elkaar helpen

,,De website moet een plek worden waar werkzoekenden zich veilig voelen en met lotgenoten praten. Hij is onafhankelijk, de bezoekers bepalen met elkaar waar behoefte aan is, maar in principe is alles gericht op werk”,  aldus Celine Curiel van de Stichting Werkcafé.  Zelf heeft ze ook ooit drie maanden in de bijstand gezeten. ,,Het kan iedereen overkomen. Het gaat erom: hoe kom je eruit. Daar kun je elkaar mee helpen”, aldus Curiel. Ze geeft toe dat een website als deze niet meteen de poorten naar een baan openzet. ,,Maar je kunt mensen hiermee wel krachtiger en mondiger maken terwijl ze op zoek zijn naar werk.” Headline Interactive ontwikkelde dit social media platform voor de stichting Werkcafé en zal dit verder gaan uitrollen naar andere gemeenten. Inmiddels zijn er Werkcafé’s in de gemeenten Utrecht, Rotterdam en Den Haag.

Details

  • Opdrachtgever: Stichting Werkcafé
  • Ingezette expertises: Design | Development