Stoptober NL

Na het grote succes in Engeland (in het eerste jaar deden daar al 268.000 rokers mee) omarmt ook Nederland in 2014 ‘Stoptober’. Via nationale en sociale media helpen bekende én onbekende Nederlanders elkaar om in oktober 28 dagen te stoppen met roken. Stoppers ontvangen voortdurend positieve prikkels, zoals motiverende berichten via de mobiele app, via Facebook en via Twitter, om het vol te houden. Headline Interactive ontwikkelde de mobiele app en de website en was verantwoordelijk voor social media marketing en communitymanagement. 

Groot succes

De Stoptober-campagne was een groot succes. Via de website meldden ruim 38.500 deelnemers zich aan om in oktober te stoppen met roken. De mobiele apps voor Android en iPhone werden meer dan 50.000 keer gedownload en binnen anderhalve week waren er bijna 10.000 Facebookfans. Er was veel free publicity door deze enorme toelooop. Op radio 10NL, radio 2, SBS6 en RTL4 werd gedurende de hele maand aandacht besteed en meegeleefd met de deelnemers.

 

Details

  • Opdrachtgever: Alliantie Rookvrij Nederland
  • Gebruikte technieken: WordPress / Responsive design / HTML5
  • Mobiele apps: Native iOS- en native Android-app
  • Ingezette expertises: Design / Development / Sociale Media Marketing
  • Website: www.stoptober.nl/