Parkeren op straat en in garages met innovatieve Q-Park app

Q-Park is met 260 parkeergarages en P+R-terreinen marktleider in Nederland. Om deze toppositie vast te houden werkt Q-Park continu aan klanttevredenheid. Behalve de hoogte van de parkeerkosten heeft de user experience een grote invloed op deze klanttevredenheid. Q-Park heeft Headline Interactive benaderd, om mee te denken over een mobiele app die zoveel mogelijk dissatisfiers wegneemt.

Beacons

Headline Interactive is van concept tot lancering de technology partner van Q-Park in de ontwikkeling van de nieuwe iPhone-app.  Deze innovatieve app maakt het in- en uitrijden en betalen van je parkeertijd tot een rimpelloze ervaring. We maken gebruik van beacons en Bluetooth-communicatie om de slagboom te openen. De gewaardeerde klant van Q-Park wordt zo als een vorst behandeld, voor wie de poorten vanzelf open gaan.

Mobile Payments

De mobiele app is tevens geschikt gemaakt om op straat te parkeren in steden en dorpen waar geen Q-Park parkeergarage is, maar waar op straat wel betaald moet worden. Nadat de gebruiker zich heeft geregistreerd met slechts een e-mailadres en betaling van een servicefee van € 0,02, is parkeren op straat daarna een fluitje van een cent. Klik een zone aan op de kaart of kies de zone uit de lijst en druk op START. Vanaf nu kun je rustig gaan winkelen, want je blijft betalen zonder dat je terugmoet om extra euro’s in een automaat te stoppen. Na afloop druk je op STOP en dankzij de implementatie van mobile recurring payments, boeken we de parkeerkosten direct af van bankrekening of creditcard. Nooit meer gehannes met kleingeld bij de automaat en nooit meer een parkeerboete.

Toekomst

Er zijn vele parkeerapps op de markt, maar geen van de apps is zo intuitief vormgegeven als de app die Headline Interactive heeft ontworpen voor Q-Park. We verwachten daarom dat na een eerste fase, waarin marktaandeel wordt opgebouwd, de app zal worden doorontwikkeld op basis van user feedback.

Details