Noordwest Ziekenhuisgroep

Met 700 bedden op 6 locaties in Noord-Holland, ruim 4000 medewerkers en zo’n 325 medisch specialisten is Noordwest Ziekenhuisgroep een van de grootste ziekenhuisorganisaties van Nederland. NWZ behoort voor meerdere behandelingen zowel kwalitatief als kwantitatief tot de top van Nederland. Onlangs riep Elsevier het nog uit tot het beste ziekenhuis van Nederland.

 

Fuseren is schrappen

Na de fusie tussen Medisch Centrum Alkmaar en Gemini Ziekenhuis vroeg de nieuwe organisatie ons de website van NWZ te ontwerpen conform de nieuwe huisstijl. De uitdaging was allereerst om meerdere databases te integreren. Daarbij kwam de noodzaak om bezoekers en patiuenten duidelijk te maken op welk van de zes locaties – van Alkmaar tot Texel ze worden verwacht voor een afspraak of behandeling. Al met al een proces van overleggen en vooral schrappen. Schrappen van dubbele informatie en te veel kruisverwijzingen.

Interaction Design

In nauwe samenwerking met NWZ hebben we de functionele structuur van de website onder handen genomen. Ook is de database flink opgeschoond. Onze afdeling (interaction) design heeft er vervolgens voor gezorgd dat de bezoekers van de website de weg niet zouden kwijtraken. Zo doen we de uitverkiezing van MCA.nl in 2014 tot ‘Meest informatieve ziekenhuiswebsite’ eer aan. Ook de themasites van de afdelingen Oncologie, Orthopedie en het Hart-longcentrum zijn meegegaan in de vaart der volkeren en hebben een mooi design gekregen in de nieuwe huisstijl.

Details

  • Opdrachtgever: Noordwest Ziekenhuisgroep
  • Gebruikte technieken: DotNetNuke
  • Ingezette expertises: Functional Design / Interaction Design / Visual design / Development
  • Website: www.nwz.nl