KNVB Kop of Munt

De KNVB heeft een groot tekort aan bevoegde scheidsrechters in het amateurvoetbal. Onder de ruim 500.000 leden van de KNVB wordt daarom gezocht naar enthousiaste voetballers die bereid zijn een scheidsrechterscursus te volgen. Headline Interactive ontwikkelde in dit kader een scheidsrechtersquiz, waar de winnaars van de vier voorronden uiteindelijk in de Kuip streden om de beker voor beste spelregelkennis.

KNVB Kop of Munt

Deelname boven verwachting

KNVB ziet de kwaliteit van het amateurvoetbal verminderen als gevolg van een tekort aan opgeleide scheidsrechters. Hoewel er altijd genoeg clubgenoten of vaders zijn die een potje willen fluiten, streeft de KNVB ernaar het aantal scheisrechters met een diploma te vergroten. Headline Interactive heeft een aantrekkelijke kennisquiz ontworpen, waarbij niet alleen het juiste antwoord telt, maar ook de tijd waarin je het antwoord geeft. Snelheid van handelen is een belangrijke eigenschap van een goede scheidsrechter. De participatie-doelstelling voor het hele spel van vier rondes, was in de eerste ronde al gehaald. KNVB heeft na deze actie gericht leden kunnen benaderen voor een scheidsrechterscursus.

Details

  • Opdrachtgever: KNVB
  • Gebruikte technieken: PHP Maatwerk
  • Ingezette expertises: Concept / Design / Development