ING Net Promoter Score

In navolging van vele grote internationale bedrijven als Virgin Media, Philips, IBM en Orange heeft ING Group ervoor gekozen om wereldwijd het succes van hun ‘Easier’-strategie te meten met behulp van de Net Promoter Score. De Net Promoter Score is een systeem dat de loyaliteit meet van een klant door te vragen naar de mate waarin hij een product of bedrijf zou adviseren aan vrienden of bekenden. De ING kiest voor deze methode omdat uit eigen onderzoek is gebleken dat zijn klanten als eerste vertrouwen op advies van vrienden of familie, dan van sociale netwerken en meningen van andere klanten.

NPS_Champions

Kenniscentrum

Het is duidelijk dat mond-tot-mond-reclame voor ING de meest effectieve communicatiestrategie is en NPS is een goede manier om het succes hiervan te meten. Headline Interactive ontwierp op basis van de ING Huisstijl een nieuw WordPress-theme en ontwikkelde de WordPress-website met een aantal maatwerk-modules voor ING Group Marketing. Nieuwsberichten, tips&tricks en casestudies helpen ING medewerkers wereldwijd om zich deze nieuwe manier van werken aan klanttevredenheid eigen te maken.

Details

  • Opdrachtgever: ING Group
  • Gebruikte technieken: WordPress
  • Ingezette expertises: Concept / Design / Development
  • Website: www.ing.com