ING Art Collection

ING heeft de grootste bedrijfscollectie moderne kunst van Nederland. Met ruim 20.000 kunstwerken in bezit, streeft ING er naar kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Dat gebeurt allereerst in de eigen kantoren waar iedere werknemer naar believen kunst kan uitzoeken voor op zijn eigen werkkamer. Maar er worden ook kunstwerken getoond op zo’n dertig tentoonstellingen per jaar. Headline Interactive heeft ING Art Management op zeker moment weten te overtuigen dat het publiek op die tentoonstellingen weliswaar aanzienlijk is, maar dat op internet een veevlvoud aan kunstliefhebbers bereikt kan worden.

Kunst en kennis

Voor begip van de hedendaagse kunst is enig kunsthistorisch perspectief onmisbaar. We ontwikkelden daarom voor ING Art Manegement een WordPress-site, waarop de medewerkers – allen kunsthistorici – hun kennis konden delen met het publiek. Wat zijn de beweegredenen om een werk aan te schaffen, waarom past het zo goed in de collectie, of persoonlijker: waarom vinden we het zo’n prachtig werk. Dat is toegankelijk maken. Niet alleen voor de ‘gewone burger’ maar ook voor de Private Banking-klant die regelmatig een beroep doen op de specialisten van ING Art Management met betrekking tot hun persoonlijke (kunst)collectie.
Na de opsplitsing van ING Group is deze site helaas gesneuveld.

Details

  • Opdrachtgever: ING Art Management
  • Gebruikte technieken: WordPress
  • Ingezette expertises: Strategie / Concept / Design / Development
  • Website: www.ing.com