Giro 555

Giro 555 is de algemeen bekende naam voor de Stichting Samenwerkende Hulporganisaties die sinds 1989 bestaat en inmiddels bijna dan 800 miljoen euro aan donaties heeft geworven voor de weerlozen in de wereld. Headline Interactive won in 2011 de pitch voor ontwerp en ontwikkeling van een nieuwe website. Wij hebben een publicatieplatform ontwikkeld, dat Giro 555 in staat stelt om snel te kunnen acteren in geval van een acute ramp als de Tsunami. Binnen een uur kan de corporate website van Giro 555 worden getransformeerd in een Actiesite, waarbij alles in het teken staat van de ramp en de hulpvraag, zodat in korte tijd veel geld kan worden opgehaald om de gevolgen van zo’n ramp te kunnen bestrijden.

Giro555-2015

Resultaten

Het platform draait nu vier jaar en heeft in die periode een belangrijke bijdrage geleverd aan de werving van meer dan 100 miljoen euro aan donaties voor de Hoorn van Afrika, Syrië, de Filipijnen, Ebola en Nepal. Doneren vindt net als alle betalingen steeds meer online plaats, dus het aandeel online donaties stijgt daarom met elke Nationale Hulpactie.

Responsive redesign

In 2015 is de website geheel opnieuw vormgegeven, waarbij rekening is gehouden met het toenemende gebruik van mobiel internet. En uiteraard geldt dit ook in tijden van relatieve rust, omdat na een actie de website net zo eenvoudig weer wordt teruggezet naar een website waarop Giro 555 transparant kan terugkoppelen aan de donateurs wat er met hun geld gebeurt. Met behulp van een respsonsive design is de website nu voor elk schermformaat van desktop tot smartphone geoptimaliseerd.

Details

  • Opdrachtgever: Giro 555
  • Gebruikte technieken: WordPress
  • Ingezette expertises: Concept / Design / PHP Maatwerk
  • Website: www.giro555.nl