Day for Change

Day For Change is een stichting die microkrediet mogelijk maakt voor ondernemers in ontwikkelingslanden. De stichting die in 2006 door Marc Klein Essink is opgericht doet dit door de opzet van diverse microfinancieringsinitiatieven met als doel de kennis en bewustwording van de kracht van microkrediet in Nederland te vergroten.

Strategie

Headline Interactive en Day For Change hebben in een aantal strategische sessies de keus gemaakt om de doelgroepen te informeren, betrekken en activeren binnen hun eigen sociale netwerken. TwitterHyves (tot 2013) en Facebook zijn hierbij de peilers onder de communicatiestrategie naast de algemene informatie op de eigen website. 

De eigen website van Day For Change zal gaan fungeren als een sociale hub in die online netwerken van vrienden en fans. Naast de informatie die Day For Change wil delen zal alle activiteit van de sociale netwerken automatisch de site binnenstromen. Foto’s van de Klasse!Actie-deelnemers, maar ook bijvoorbeeld reacties die binnenkomen op de Facebook-pagina.

Details

  • Opdrachtgever: Day for Change
  • Gebruikte technieken: WordPress / Social Media plugins
  • Ingezette expertises: Strategie / Design / Development
  • Website: www.dayforchange.nl